onsdag 23 april 2014

Glad påsk!

Glad påsk -- i efterskott. Jag hade en väldigt fin påsk, förutom att det underbara vädret gjorde sitt var jag hemma och fick träffa vänner och familj. Det var väldigt härligt att komma hem en längre tid och sova i mitt mörka rum (våra rullgardiner här släpper in alldeles för mycket ljus för min smak). Sen var det trevligt att Keith och Karin tagit sig ner i landet och att vi hann med fika hos både mor- och farföräldrar. Kan ju passa på att säga grattis till mormor, 80 år, fastän du säkerligen inte kommer hitta in hit och läsa det själv. Det är ju tanken som räknas ändå, eller?

Helgen innan påsken åkte jag och Hugo till Ikea. Det går nämligen gratisbussar från centrum ut till de två varuhusen som ligger strax utanför Oslo. På bussen fanns wi-fi och den tog bara en kvart. Vi kände direkt att det kommer spenderas mer tid på Ikea i framtiden, tack vare bussarna. Så, vi besökte alltså Ikea en lördag innan påsk. Det gick inte att missta sig. Alla andra tyckte också att det var en bra dag att åka dit. Efter att noggrant navigerat oss genom varuhuset, utan att ha sprungit ner en enda unge, kom vi i alla fall därifrån med det vi tänkt oss.

Därför är det ännu mer läge att hälsa på oss nu! Ni ska bara veta hur fint det blev med nya dörrmattor, matta till toaletten och krokar lite här och var. För att inte tala om betjänten till Hugos kläder. Vi tog oss också förbi Clas Ohlson och inhandlade en duschlist vilken vi senare klippte till och limmade fast. En händig helg så att säga.

1 kommentar:

  1. Ja det var en underbar helg. Det är så tomt nu! Jag skvallrar för mormor!
    kram mamma

    SvaraRadera