fredag 25 april 2014

Nerver

Idag sa jag hejdå till bring för andra gången i mitt liv. Som det ser ut just nu kommer jag inte tillbaka på ett tag. Men så verkar det ju som att vår familj har någon konstig dragning till postrelaterade yrken, så man vet ju aldrig. Jag kanske får abstinens.

Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta eftersom jag fått en fastanställning (!!!) på ett annat jobb. Numera kan ni kalla mig biluthyrare. Där börjar jag på måndag. Men det är ingenting mot vad jag ska arbeta med i helgen. Ni kan också kalla mig servitris. Ja, Jag ska vara servitris. Ha, det trodde ni inte va? Jag har lyckats få två jobb. Båda innebär att prata med människor. Hoppas inte jag har blivit helt galen av att vara instängd på ett lager.

Men, jag har under veckan insett att jag inte vet så mycket om mat och dryck. Jag kan inte öppna en vinflaska på acceptabelt vis och vet absolut inte hur mycket man ska hälla upp. Det får bli ett halvlitersglas med sugrör till vinet har jag bestämt. Vin på Ellas vis. Det kan jag nog sälja in.

Jag ska sova nu, men kommer antagligen att ladda upp imorgon, om jag överlevt dagen. Håll tummarna. Och är ni i Oslo, kom förbi och dricksa mig! Tack och adjö.

1 kommentar:

  1. Vin på Ellas vis - det kanske man ska pröva? Håller tummarna för att det ska gå bra! Kram Kram Kram

    SvaraRadera