måndag 29 juni 2015

Tågluff

I lördags, 27 juni, tog vi oss från Borås till Lund. Igår vid strax efter åtta satte vi oss på tåg nummer ett och inledde så vår otroligt noga planerade tågluff. Första tåget tog oss till Köpenhamn där vi var tvungna att boka platser till nästa tåg. Då det tidigare var fullbokat fick vi snällt sätta oss ner (på Starbucks) i två timmar och vänta på nästa. När nästa väl kom tog vi oss utan större missöden (en sur konduktör, ett överfullt tåg och felbokade platser, obs! Inte vårt fel!) till Hamburg, där vi snabbt och smidigt -- väntetiden var under tio minuter på en station vi aldrig sett -- gick ombord tåg nummer tre som förde oss till Berlin. Här upptäckte vi att vi kan åka med interrailpasset även inne i stan, med den så kallade S-bahn.

Fem tåg senare anlände vi till vårt hostel, fräschade upp oss och gick ut för mat. Sedan var det bums i säng och efter en stund, med öronproppar i för min del, hade vi alla slocknat.

Rummet vi bor i just nu är ett sexbäddsrum och en av de som också bor här snarkar högre och konstigare än något vi varit med om. Därav öronpropparna. Jag vaknade av att en tjej stod och borstade håret och tittade på mig när jag sov. Fin syn när jag har öronproppar som sticker ut ur öronen kan jag tro!










1 kommentar: