onsdag 19 februari 2014

The firebolt

Har precis varit ute och gått i ett snöigt Oslo med Harry Potter i öronen. Efter att ha suttit hela dagen framför datorn för att leta jobb var det helt enkelt dags för frisk luft. Under promenaden blev jag minst fem centimeter längre. Inte för att det var kramsnö som fastnade under skosulorna, utan för att det var snö som envisades med att lägga sig i mitt hår, på min halsduk och på min jacka. Var en riktig snögumma när jag kom hem igen, en sån som man inte behöver rulla runt först. Vilket kap!




Jag gick för att utforska vårt 'närområde' och fann ett stort grönområde, med papperskorg för engångsgrillar, fotbollsplaner, gungor och allt man önskar man hade nära sin ytterdörr i en storstad. För att inte tala om parken jag sprang i i måndags där det fanns en liten bäck, träd med namnskyltar och en, dessvärre, smält islabyrint. Tänk vad man kan finna när man är på upptäcktsfärd!




Förresten har vår skylt till brevlådan, eller postkassen som det heter här i lusekofteland, kommit idag. Nu är vi sambos på riktigt och man kan skicka brev som förhoppningsvis hittar rätt (man vet ju aldrig med posten liksom.)

1 kommentar: