söndag 2 mars 2014

Att arbeta

Så var det dags för första arbetsdagen. Snäll som han är gick Hugo upp tillsammans med mig och när jag gick hemifrån strax innan sju tog han sin kaffe och satte sig framför datorn.
Jag begav mig ut utanför Oslo och kom så småningom fram till Bring precis innan åtta. Eftersom jag jobbat där tidigare såg jag genast folk jag kände igen, lite konstigt att vara tillbaka ett år senare och se sin gamla chef och medarbetare stå på samma ställe som jag såg dem på senast. Inget nytt under solen, eller vad är det man säger?
Jag fick i alla fall ställa mig vid ett bord och packa folks beställningar från Flust.no. Det mesta var porslin eller glas så jag använde en hel del bubbelplast. Inte lika roligt att ha att göra med när man inte har tid att smälla bubblorna dock. Det är ungefär det jag gjort hela veckan. Tagit en order, packat den och skickat iväg den till en kund som förhoppningsvis får hela varor hem. Utöver packandet har jag också plockat ordrar, så in på lagret, plocka en vagn och sen packa den. Det är ändå ganska intressant att se hur det går till. I början är det intressant i alla fall...
Regnig bussresa, som ju längre man kom från Oslo övergick till mer och mer snöig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar