söndag 2 mars 2014

Summa summarum

Nej, jag har inte glömt av att skriva. Eller lite kanske, men mest har jag haft annat för mig än att sitta på paint och göra en bakgrund till bloggen. Faktiskt. För en gångs skull.
Senast berättade jag att jag alltså inte fick jobb på caféet jag var på intervju för. Men, jag skrev ingenting om vad vi gjorde förra helgen. Inte så mycket spännande kanske, vi var ute och gick lite, sen spelade vi ordrassel (eller boggle som det är mer känt som) och såg på film och serier också. Förutom det lagade vi såklart god mat. Precis vad det var vi lagade minns jag inte nu dock. Så fort var det!
Måndagen spenderade jag i tvättstugan med vår överfyllda blå ikeapåse. Tre tvättar, två tumlingar och lite mangling senare kunde vi bädda med mjuka lakan och Hugos underklädeskris var bortblåst. Samtidigt som jag sprang fram och tillbaka mellan lägenhet och tvättstuga lyckades jag klämma in samtal till min gamla arbetsgivare Student Consulting och turligt nog hade de ett uppdrag till mig redan nästa dag -- på samma ställe som jag arbetade på förra året, men ny avdelning nu. Så, efter att alla kläder var rena begav jag mig ner till huvudkontoret och fick arbetskläder och skor. Sen var det i princip dags att sova eftersom jag skulle åka hemifrån strax innan sju nästa morgon.

3 kommentarer:

  1. Härligt Ella! Bravo! Trött i kroppen nu då? Vem vinner rassel?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du vet vem som vunnit förut har du ditt svar, vill ju inte berätta för hela internet hur bra jag är... Jag har varit helt slut efter jobbet när jag kommit hem. Skönt med helg och vila!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera