söndag 16 mars 2014

Två veckor senare

Och så hade det helt plötsligt gått två veckor. Jag har nu jobbat nästan tre veckor och går imorgon in på min fjärde vecka. Där har vi förklaringen till att jag inte varit så duktig på att uppdatera här.

Men det är ju så när man jobbar, särskilt i början innan man är van. Och innan det blir ljusare så man får lite extra energi. Mina dagar de senaste veckorna har bestått av att gå upp till jobbet, jobba och komma hem och vara helt utslagen. Jag blir apatisk en stund innan jag kommit på att ta några djupa andetag och börja med maten. Jag står upp hela dagarna, förutom på lunchen då. Därför vill mina ben inget annat än att lägga sig i sängen tidigt. Jag brukar inte ha så mycket att säga till om.

Ja och så var det ju det att jag hade lyxen i början att komma hem till en pojkvän med färdiglagad mat och serier på tvn. Nu har Hugo fått jobb dock. Inget dock egentligen, det är ju grymt att han har jobb. Men att han börjat klockan tre har alltså inneburit att vi inte setts förrän han kommit hem vid tolv. Ja, på natten. När helgen väl kom var det skönt att träffas på riktigt!

Förra helgen var Niklas och Andreas här på spelkväll då vi bland annat spelade utan tvekan och fyrmanna-kotte. Det var väldigt roligt och vi sörjer att de snart ska flytta hem till Svea rike.

Idag, söndag som det är, har jag tvättat, diskat och bakat mer bröd till mig. Hugo är på jobb och bakar han med. Ja för det är ett bageri han fått jobb på. Inget litet ställe heller. De bakar 10 000 bröd per dag har jag för mig att han sa.

Istället för två veckors svammel kommer det en trevligare sammanfattning i bilder istället. Och för att göra mina norska grannar stolta; Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar