fredag 30 maj 2014

En helg för sagorna

Eftersom det var EU-val den 25 uppfyllde jag och Hugo vår medborgerliga plikt och begav oss därför på fredagen till Svea Rike för att kunna rösta på söndagen. Jag körde ner oss till Göteborg i en bil från Hertz och sedan åkte vi båda hem till Töllsjö, sa hej till mor och far och dunsade i säng. Eller ja, Hugo i alla fall. På morgonen efter ringde klockan tidigt för att mamma, Niklas och jag behövde vara i Alingsås innan klockan nio. Hugo åkte med och tog sig sedan till Göteborg för att träffa vänner och familj.

Väl i Alingsås steg vi andra ombord på en buss som tog oss ned till Malmö för att heja fram Alingsås HK till sitt andra SM-guld genom tiderna. Det var en så sjukt underbar känsla. Så lördagen bestod av bussresa, uppladdning på pub, en spännande final, firande och sedan bussfärd hem igen. 

Så blev det söndag och valdag. Mamma och jag gick fram till skolan i Töllsjö och gjorde vad vi kunde. Jag spenderade en stund på vår altan med Utvandrarna i handen och så grillade vi. När kvällen kom åkte jag och sov över hos Kenny och Josefine. 

På måndag var drömhelgen över och helvetet tog vid. Jag stannade allt för många gånger på min vandring till Alingsåsterminalen där jag skulle sätta mig på tåget till Göteborg. Sedan tog vandringen från tåget till Swebus längre tid än vanligt. Jag var helt slut när jag slängde in min fullproppade sportbag och kylväska i bagageutrymmet men var samtidigt glad att det var över. Eller ja, jag fick tre och en halv timmas vila innan det var dags att ta sig från busstationen till lägenheten. Puh! (Mamma läs inte nästa mening.) Jag har, såhär på fredagskvällen fortfarande ont i nacke och axlar. Men, jag ser det på den ljusa sidan. Jag har skafferi och extraskafferi fullt med sojamjölk och annat man behöver som är svårt att få tag på här.

Det var underbart att komma hem ett slag. Vädret var fint, Gösta var lika go som vanligt, AHK vann GULD och jag fick träffa delar av familjen och några vänner. Det blir alltid lite melankoliskt att sätta sig på bussen efter så fina dagar.

Ankomst till Göteborg. Underbart fin stad.







Kenny, Josefine, Sigge och Jonas kom och hälsade på en stund på söndag, som ju också var mors dag. Jag har världens bästa mamma för den som undrar.

Unnade mig sushi när jag kånkat hem all packning. Ja, jag har ljussabel-pinnar.

1 kommentar:

  1. Åh jag har världens bästa dotter!!!!!!!!!!!! Tack igen för det fina pusslet!
    Älskade höna!

    SvaraRadera